יום שבת, 14 במרץ 2009

האם אפשר לצחוק כל הדרך אל הבנק בזמן מיתון ?

כבעלת עסק אני בוחרת להתעלם בשיטתיות מן המיתון. אני מעדיפה לשאול את עצמי איזה הזדמנויות קיימות בפני במקום להתמקד בדלתות סגורות או בכאלה שעלולות להיסגר.

יחד עם זאת, לאחרונה, אני נתקלתי, באופן מיוחד, בתגובות שמדהימות אותי. מדובר בלקוחות חדשים או קיימים שמאד מעוניינים לרכוש את השירותים שלנו ומאד זקוקים לשירותים שלנו (חולים במחלות סופניות, אנשים מדוכאים וחרדתיים, נטולי שמחת חיים, ונציגים של חברות שהעובדים שלהם קורסים תחת הלחץ והמתח וזקוקים לכלים יעילים ומעשיים להתמודדות טובה יותר בשעת לחץ ואו משבר....)

כולם מתלהבים ומגלים ענין רב בשירות שלנו - עד לרגע האמת.

ואז, הם ממהרים לענות לי "זה המון כסף במיוחד בתקופה כזו של חוסר ודאות..." "איך זה שהמחירים שלך כל כך יקרים מה את לא ערה למצב במשק ?" "אני לא יכול להרשות לעצמי עכשיו להוציא כאלה סכומים"..."אני מוכן לשלם רק....אבל לא....". "זה לא הארגון משלם זה העובדים ממנים מכיסם…מקסימום יוכלו להשקיע כמה שקלים…"

החדשות הטובות, זה שבעבר הרחוק יותר גם אני הייתי משחררת לאוויר משפטים מסוג זה. עד שפגשתי אנשים טובים באמצע הדרך שהבהירו לי שצורת המחשבה הזו מעוותת למדי. והבנתי מהר מאד שהחשיבה הזו והתגובות המאפיינות אותה מגבילים את יכולת הגדילה שלי.

אחד מהאנשים הללו, שנקרה בדרכי, זה ערן שטרן, מנכ"ל חברת "יוצא מן הכלל" שבזכותו התחלתי ליישם חשיבה אחרת ! הכוונה היא לא רק לחשוב אחרת אלא גם לפעול בדרך שונה.

את ההרצאה של ערן בנושא של יצירת שפע שמעתי בתקופה שמצב תזרים המזומנים לא היה משהו משהו. בעבר כשנתקלתי במצבים דומים הייתי נשאבת לחרדה שזה יצר אצלי ושוקעת לתוך תודעת האין והמחסור...הפעם החלטתי להקשיב למישהו שאולי יוכל להאיר לי אפשרויות אחרות ולשמור על "ראש פתוח".

בסוף ההרצאה שיתף אותנו ערן בתרגיל – "איך לייצר עוד 1000 ₪ לחודש ?". נשמע מאד לא אפשרי בהתחלה.

אבל כשמפרקים את זה לצעדים קטנים זה פתאום נראה ישים. בואו נעשה יחד חשבון פשוט, 1000 ₪ לחלק ל-30 ימים שווה = יצירת 33 ₪ בלבד ליום.

כאמור, אמרתי לעצמי, אין לי מה להפסיד, מקסימום יש לי מה להרוויח. עוד 1000 ₪ בחודש !

ערן הנחה אותנו לכתוב מדי יום רשימה של כ-30 דברים שניתן לעשות / למכור על מנת לייצר רק עוד 33 ₪ ליום כאשר ההנחיה היא להימנע משיפוטיות, לשים ברשימה כל דבר שעולה על רוחנו הזוי ככל שיהיה. את התרגיל היה עלינו לעשות לאורך שבועיים ואז לחזור אל הרשימה ולבחור מתוכה 2-3 דברים שהם אכן ישימים. ואז להתחייב לבצע אותם בפועל.

ביום הראשון כתבתי רשימה של דברים "בתחום ההגיוני", אולם, החל מהיום השני כבר הפלגתי בדמיוני ועשיתי קמפיין מכירות בדוי והזוי בהחלט. היצירתיות געשה וגלשה החוצה...בכל רגע נתון פתאום הגיתי רעיון של מכירה ב-33 ₪ !

לדוגמא, הנחיתי בפסטיבל ובמעמדי קיבלתי חדר עם מקלחת צמודה, מים חמים 24 שעות ביממה וכמובן פרטיות מוחלטת. בבוקר כשפתחתי את החלון גיליתי שחברי הטוב ואשתו, הקימו אוהל ממש סמוך לחדר שלי. זוג הורים ושני ילדים קטנים בתנאי שדה. זיהיתי צורך... ואמרתי, הנה לך עוד הזדמנות לתרגל .....ושאגתי לעבר המאהל מקלחת חמה – רק היום ב- 33 ₪ לאדם !

או לדוגמא, שעת אימון צחוק אצלי עולה 404 ש"ח. 33 ש"ח מהווים 8% משעת אימון. שהם כ-5 דקות. אז מי שאין לו 404 ש"ח לשעה יכול לצחוק איתי במשך 4.8 דקות בעבור 33 ש"ח בלבד !

מעבר לרעיונות הללו התחלתי להיות ערה לאיך אנשים מסביבי עושים כסף…

לדוגמא, לפני מספר ימים, ניגשתי להנפיק ויזה לארה"ב. לא הייתי מודעת לכך שהיום לא ניתן להכניס לשגרירות דבר פרט למסמכים (דרכון ובקשה לויזה וכסף).

השומר שסירב כמובן להכניס אותי עם התיק, הפנה אותי לחנות סמוכה שם ישנה אפשרות להפקיד את התיקים בעבור 10 ₪ לתיק...אם פעם חשבתי שזו "גזילה" היום המחשבה שעוברת במוחי זה "בואנה החברה האלה יודעים לעשות אחלה עסקים" וישר עשיתי חישובים  לפי כמויות של האנשים שהיו שם והפקידו יותר מתיק אחד...אחלה הכנסה ליום. מסביב כמובן יש שירותים נוספים, תמונות פספורט לפי התקן האמריקאי ועוד...

אז ככה, הפקדתי 2 תיקים בעשרה שקלים כל אחד. 20 ש"ח. בתוך השגרירות אין יוא ואין בא וכאמור רק ניירת מותרת. אחרי שעמדתי שעות בתור לויזה הייתי צמאה ורעב קינן בי אז "נאלצתי" לקנות שתייה וחטיף בעוד-13 ש"ח. ככה עסקים עושים עוד 33 ש"ח ליום !

במקום לכעוס מצאתי את עצמי מוקירה אותם על השיעור הזה  !

מעבר ללמידה ולתובנות שעלו מתוך ההרצאה של ערן - הפנמתי ויישמתי. התרגיל הזה הוביל אותי בפועל למכירות של מוצרים באלפי שקלים בחודש. משהו שלא הצלחתי לעשות קודם לכן !

כשלקוחות אומרים לי שאין להם. אני מספרת להם על התרגיל של ערן. תופתעו לגלות כמה לקוחות חזרו אחרי זה ורכשו מאיתנו שירותים כי הם לקחו את התרגיל הזה בשתי ידיים והצליחו להגדיל את ההכנסות שלהם ב-1,000 ₪ או יותר !

ועל כך אני רוצה להודות לערן. כשעושים את התרגיל הזה – הגדלת הכנסות נראית אפשרית לגבי כל סכום בעולם.

בנוסף, זה מזכיר לי את מלחמת המפרץ הראשונה. האם באמת חשבתם ששקיות פלסטיק ונייר דבק יציל אתכם ממתקפת סקאדים ? באותה תקופה מישהו עשה עליכם המון כסף (יצרני יריות הפלסטיק והסלוטייפים למיניהם). הם פשוט זיהו צורך והזדמנות בתקופה שהרבה עסקים היו בהישרדות הם שיגשגו ועשו רווחים נאים !

אז, אם אחרים יכולים, גם אתם וגם אני יכולים ! זה רק עניין של שינוי התפישה שלנו ונקיטת פעולה וכמובן זיהוי הזדמנויות שיעבדו לטובתכם !

מי שבאמת רוצה לגלות איך עושים את זה – כדאי שיירשם להרצאה של ערן שטרן. ההרצאה באינטרנט חינם…התמורה שווה מכרה זהב !

 www.prosperity.co.il

מי שלא שימשיך לקטר על המצב. השאלה לאן זה יוביל אתכם ?!

בברכת מי יתן וכולנו נמשיך לצחוק כל הדרך אל הבנק ללא כל קשר לנסיבות,

אז אם ערן ילמד אתכם איך לעשות כסף….אנחנו מלמדים איך לצחוק.

אתם מוזמנים לבקר אותנו באתרים שלנו:

www.laughteryoga.co.il

www.metaplim.co.il/dorhaella

שלכם בברכה מחוייכת

נילי דור האלה

ניתן לעשות אצלנו מינוי חינם לקורס אימון לשמחה בקישור הבא:

http://www.laughteryoga.co.il/ecoursejoin.htm

2 תגובות:

  1. הי נילי
    מחכה להאזין לך (וקצת להתפרק בצחוק) בהרצאה. בתור אחד שהשתתף בסדנה שלך את מדהימה. אחלה בילוי תודה.
    ירון בן מנשה
    www.maof.ws

    השבמחק
  2. היי ירון
    תודה על הפרגון. אני שמחה שנתראה שוב בכנס. אני שמחה על כל מפגש איתך. כבר אמרתי לך. מהרגע שנפגשנו נכנסת לי ללב, כך סתם ללא סיבה. אשמח לצחוק איתך שוב בקרוב :)
    חיבוק נילי

    השבמחק